A Dhides celebrem el Dia Internacional de la Dona Treballadora

4de març
2013

Des de 1911, el 8 de març és el Dia Internacional de la Dona Treballadora, i està reconegut per l’Organització de les Nacions Unides (ONU). És un dia tradicionalment aprofitat per reivindicar el feminisme. Aquest dia commemora de lluita de la dona per la seva participació juntament amb l’home al camp del treball i la societat, en general.

La idea d’un dia internacional de la dona va sorgir al finals del segle XIX, en plena Revolució Industrial i durant l’auge del moviment obrer. Encara que el seu esperit recull una lluita que existeix des de l’antiguitat.

La història més estesa sobre l’origen de la data es remunta a març de 1911, quan 146 dones treballadores d’una fàbrica tèxtil de Nova York moriren en un incendi provocat davant la negativa d’abandonar el tancament en el qual s’havien sotmès per a protestar pels baixos salaris i les roïnes condicions de treball que patien.

Des de l’Associació DHIDES treballem perquè la nostra societat sigui el més igualitària possible. Encara som petits i acabem de començar, però amb il·lusió i moltes ganes de contribuir a fer un món més solidari i pacífic, ens organitzem i muntem tallers al voltant de la temàtica de gènere.  Si encara no ens coneixeu, veniu a veure el nostre local a la Plaça dels Àngels de Tarragona (a tocar de la Plaça del Rei). Un espai amb punt de trobada per a fills de separacions conflictives, on també s’ofereixen dinàmiques de grup orientades al treball per la igualtat, amb una biblioteca de llibres i contes al voltant d’aquesta temàtica i moltes activitats per conèixer el teu cos i posar-lo en harmonia amb la teva ment.

Vine a Dhides! Et sentiràs com a casa.

En aquest link trobaràs un munt d’actes que es fan a la província per commemorar el dia Internacional de la Dona.

8 − 7 =

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>